ماهنامه تخصصی گرافیک نو شماره ۲۱

ماهنامه تخصصی گرافیک نو ، شماره ۲۱ ، ویژه آذر ۸۸ کاری از سی جی پرشین .



ادامه مطلب ...

ماهنامه تخصصی گرافیک نو شماره 20 کاری از سی جی پرشین

ماهنامه تخصصی گرافیک نو ، شماره ۲۰ ، ویژه آبان ۸۸ کاری از سی جی پرشین .


ادامه مطلب ...

پیام دبیر کل سازمان ملل به مناسبت روز جهانی معلولین

دبیرکل سازمان ملل در پیامی به مناسبت روز جهانی معلول ضمن اشاره به این واقعیت که در بیشتر کشورها حداقل از هر 10 نفر یک نفر دارای معلولیت فیزیکی و روانی یا اختلالات حسی هستند خواستار توانمندسازی معلولان برای دستیابی به آرمانهای توسعه هزاره و توسعه برای همه شد.

در پیام بان کی مون آمده است: امسال موضوع روز بین المللی معلول گنجاندن معلولیت در آرمانهای توسعه هزاره است. همچنان که آماده برگزاری اجلاس سران در سپتامبر سال آینده برای آرمانهای توسعه هزاره می شویم باید تضمین نماییم که تمامی تلاشهای ما فراگیر و موجب بهبود معیارها و کیفیت زندگی همه افراد شود.

معلولان/ بهزیستیدر ادامه این پیام آمده است: ما همگی نسبت به معلولیت موقتی یا دائمی آسیب پذیر هستیم به ویژه هنگامی که مسن تر می شویم. در بیشتر کشورها حداقل از هر 10 نفر یک نفر دارای معلولیت فیزیکی و روانی یا اختلالات حسی است.

یک چهارم از جمعیت جهان مستقیما تحت تاثیر معلولیت به عنوان مددکار یا اعضای خانواده (معلول) هستند. افراد دارای معلولیت با مشکلات زیادی رودررو هستند. غالبا در میان فقیرترین و منزوی ترین اعضای جامعه قرار دارند. در عین حال به گونه ای معمول انعطاف پذری زیادی نشان می دهند و دستاوردهای عظیم در زمینه کوشش های بشری به دست آورده اند.

بان کی مون همچنین در این پیام می نویسد: تجربه نشان داده هنگامی که افراد دارای معلولیت برای مشارکت و رهبری فرایند توسعه توانمند شده اند تمامی جامعه پویا می گردد. مشارکت آنان فرصت برای همه، چه با معلولیت یا بدون معلولیت، به وجود می آورد. پیام برای آرمانهای توسعه هزاره روشن است: قرار دادن افراد دارای معلولیت و جوامع آنان در قلب تلاشهایمان به عنوان راهی اثبات شده برای پیشبرد دستور کار توسعه است.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: سازمان ملل از حقوق بشر و توسعه جهانی برای هم افراد به عنوان اهداف بنیادین و شالوده ضروری برای صلح، امنیت و منزلت دفاع می نماید.

کنوانسیون ملل متحد در زمینه حقوق افراد دارای معلولیت که در سال 2008 به مورد اجرا گذاشته شد یکی از مهمترین ابزارهای ما برای پیشبرد این مهم است. ما باید به         تلاش هایمان برای اجرا و جهانشمولی آن ادامه دهیم.

دبیر کل سازمان ملل در پایان پیام خود می نویسد: در این روز بین المللی اجازه دهید تعهد کنیم تا موانعی که معلولان با آنها در زندگی روزمره خود در زمینه مشارکت و دسترسی مواجه اند را از سر راه آنان برداریم. اجازه دهید آنان را به عنوان عاملان جدایی ناپذیر برای دستیابی به آرمانهای توسعه هزاره و توسعه برای همه توانمند کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر