xp کار آمد تر از ویندوز ویستا است:

مقایسه ویندوز ویستا و ایکس پی با آماده شدن بازار برای ارائه فازبعدی و نهایی ویندوز XP یعنی در شرف ارائه نهایی Service Pack 3، این اپراتور سیستم قدیمی باز هم نشان داد که سیستم عامل باهوشی است . در رقابت شانه به شانه ویندوز ایکس پی سرویس پک 3 بتا(XP Service Pack 3 Beta) با وینوز ویستا سرویس پک1 (Vista Service Pack 1)، این کاملا واضح است که XP هنوز یک سیستم عامل با کارایی بالاتر نسبت به نسل بعدی سیستم عامل ها است.

مرکز تست crn ما به یک مقایسه در مورد ارزیابی کارایی این سیستم عامل ها پرداخته است. این تست روی دو سیستم مشابه انجام شده است: مدل's rp5700 HP NYSE:HPQ با یک درایو 160 گیگا بایتی بروی هر ماشین، پردازشگرهای 1.8 GHz dual-core intel NSDQ:INTC و یک گیگا بایت RAM بروی هر دو سیستم.

هیچ برنامه غیر اصلی نیز بروی هر دو کامپیوتر نصب نشده بود جز نرم افزاری که برای تست کامپیوتر ها لازم بود و همچنین برنامه OpenOffice . screensaver و عکس desktop نیز غیر فعال شد. روی یک کامپیوتر سیستم عامل xp نسخه بتای service pack 3 RC2 و بروی کامپیوتر دیگری سیستم عامل ویستا Vista Ultimate service pack 1 به علاوه تمام بروزرسانی های ویستا نصب شد.

اولین آزمایش یک restart ساده بود. XP SP3 برای اینکار 35 ثانیه صرف کرد و ویستا 58 ثانیه. باید تصریح کرد که در این آزمایش هیچ برنامه ای مثل آنتی ویروس یا برنامه دسترسی به شبکه وجود نداشت.

بنابراین تست "real-world" کندتر است.

یک عملیات کپی ساده آزمایش بعدی بود. یک فایل 1.25 گیگا بایتی که روی شبکه به اشتراک گذاشته شده بود را می بایست بروی کامپیوتر کپی می کردند این جایی بود که ویستا قویتر عمل کرد: زمان کپی کردن در ایکس پی 2 دقیقه و 54ثانیه و در ویستا سرویس پک 1، 2 دقیقه و 29 ثانیه بود. بعد از این تست دیگر ویستا به سمت سراشیبی حرکت کرد.

آزمایش بعدی Primate Labs' Geekbench بود. تست Geekbench کارایی پردازشگر و حافظه را نشان میدهد. به خاطر داشته باشید که در این تست شماره بالاتر، کارایی بیشتر و بهتر را نشان میدهد. این تست برای 5 دقیقه بروی هردو سیستم عامل انجام شد و سپس میانگین گرفته شد. نتیجه XP SP3 2052.6 و ویستا 1994.0 بود. این آزمایش برای ویستا در حالت غیر فعال بودن Aero دوباره انجام شد. و با توجه به آزمایش قبل ثابت شد که فعال شدن Aero کارایی سیستم را بیشتر پایین می آورد. اما درست است که عدد در این آزمایش برای ویستا با غیر فعال کردن Aero بیشتر شد و به 2018.2 رسید ولی باز هم کارایی کمتری نسبت به XP دارد.

بکارگیری cpu در XP SP3 وقتی که با مرورگر IE7 کار می کنید در بالاترین حالت 56 درصد است و باز کردن یک صفحه گسترده و چند صفحه word، در کل 22 درصد از cpu را بکار می گیرد.

در ویستا استفاده از همان مرورگر و باز کردن همان فایلها در بالاترین حالت 60 درصد از cpu را بکار می گیرد و این به مقدار قابل توجهی از XP بیشتر است.

بلاک های حافظه(page file) در هر دو کامپیوتر در یک سطح و روی 1524-3043 تنظیم شده بود. اما این جایی است که در این دو سیستم عامل تفاوت معناداری دیده می شود، در XP مصرف حافظه برای آوردن بلوک حافظه چه در هنگام مرور کردن فایلها یا لیستها و چه در هنگام باز کردن فایلها در حدود 260-270 مگابایت بود. در ویستا میانگین مصرف حافظه برای آوردن بلوک حافظه 555 مگابایت است این مقدار در حدود نصف حافظه فیزیکی یا همان RAM کامپیوتر است.

این اظهارات نشان می دهد که ویستا برای اجرای بهینه احتیاج یه RAM بیشتری نسبت به XP دارد . در نهایت اینکه XP کارایی باهوش تری نسبت به ویستا دارد.

مطمئنا ویستا دارای ابزارهایی برای بالابردن امنیت است، اما با امکانات جدید XP SP3 مثل محافظت از دسترسی به شبکه(Network Access protection)، به نظر نمی آید که XP SP3 در قسمت امنیت نیز دیگر ضعیف عمل کند.

مایکروسافت برای جا انداختن ویستا بین کاربران تلاش فراوانی می کند، ولی بسیار واضح است که این شرکت باید کم شدن کارایی هایی که ممکن است در مهاجرت از XP به ویستا پیش می آید را نیز نشان دهد. یادآور می شویم که XP در آن زمان باعث کنار گذاشتن ویندوز2000 محبوب شد و مایکروسافت در آن زمان توانست XP را فراگیر کند و آنرا تبدیل به ویندوز قابل اطمینان امروزی نماید.

منبع:www.crn.com

کانون ناشنوایان شهرستان ماکو با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماکو بر گزار می کند :

دومین همایش تجلیل از دانشجویان ناشنوایان سراسر کشور

عناوین :

۱- زمینه های ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلات ناشنوا

۲- زمینه های ایجاد ارتباط ناشنوایان با سراسر دنیا

۳- دانشگاه خاص برای ناشنوایان

۴- لزوم رابط برای دانشجویان ناشنوا

۵- سهمیه کنکور برای ناشنوا

۶- تشکیل شورای فارغ التحصیلات و دانشجویان ناشنوا

۷- بورسیه تحصیل در خارج از کشور برای ناشنوایان

۸- زمینه های ایجاد رشته های مورد نیاز برای ناشنوایان

به دبیر خانه همایش ارسال نمائید .

به برگزیدگان مقالات برتر جوایز نفیس اهدا خواهد شد .

زمان : ۱۵ الی ۱۸ مرداد ماه ۱۳۸۷

مکان : ماکو - کانون امام علی (ع)

آخرین مهلت ارسال مقالات : ۱۵/۴/۸۷

آدرس دبیر خانه همایش : ماکو - خ طالقانی جنت بانک صادرات - کانون ناشنوایان ماکو

تلفن های تماس : ۰۴۶۲۳۲۲۲۲۲۳ - ۰۹۱۴۱۶۴۴۵۰۸ پیامک ۰۹۱۴۹۶۳۲۱۴۸

ناشنوایان عزیز : شما می توانید آدرس کانون ناشنویان و یا انجمن خانواده ناشنوایان محل سکوت خود در کادر نظرات این وبلاگ بنویسید تا بخشنامه ای برایتان ارسال شود .


منبع: www.deafiran.com/forum